mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

börjar hitta tillbaka

Allmänt Permalink0
Jag har nu under 1,5 veckas tid inte riktigt fått till känslan i ridningen eller min ridning. Skänklarna har levt ett eget liv, likaså mina händer. Men nu när Ivo är hemma en vecka och kan tjata lite på mig börjar jag hitta tillbaka till längre stadigare skänklar och mer stilla händer igen. Tänk vad mycket det gör att ha någon där som kan påminna en någon gång!
 
Idag har jag ridit 3 hästar innan lunch. Red Capriccio när Ivo var där och fick även ta några språng på ett räcke. UNDERBART säger jag bara! Det är nog 2 månader sedan jag hoppade sist, så jag hade inga förväntningar alls på mig själv. Trodde det skulle vara katastrof men det var det inte. Det kändes faktiskt ganska bra.
 
Efter lunch hade vi bara någon häst var att longera så dagen har varit ganska lugn. Det är skönt med några sånna dagar i denna värmen och särskilt när jag har en förkylning som ligger och lurar i kroppen.
 
Capriccio, 6 årig hingst e. Carat
Till top