mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Tillbaka på ruta ett..

Allmänt Permalink1
Idag har det känts som att jag är tillbaka på ruta ett igen. Skänklarna gjorde vad dom själva kände för och händerna lekte rövare. Hur mycket jag än tänker på att ha stilla stadiga händer så rör dom ändå på sig på något konstigt vänster. 
Just nu är det verkligen super fokus på hand och skänkel. Har även sedan jag kom hit fått länga mina läder 3 hål. 
 
Längde först ett hål självmant för att jag kände att jag började knipa med knäna och släppa skänkeln, vilket hjälpte och skänkelläget och trampet blev bättre. Jag fortsatte då att rida med den längden. 
Jag började sedan att rida in mina stövlar och fick då länga ytterligare ett hål, vilket också gick bra. Jag började sedan knipa med knäna igen, mest när jag använda chapsen och inte stövlarna. 
 
Nu när Ivo är hemma en vecka mellan tävlingarna ville han att jag skulle länga ytterligare ett hål för att få längre ben och därmed även ett rakare överliv. Detta har känts bra, jag har själva känt att min ridning blir annorlunda. Jag får fram hästarna bättre och klarar av att stödja upp dom. 
Idag kände jag dock inte detta, iallafall inte på de två sista hästarna.
Men jag är mycket väl medveten om att jag kommer ha dagar där det känns fel och dagar där det känns bra. Det är ju så det är i denna sporten. Och det är även det som gör den rolig. Det är alltid en utmaning och man lär sig alltid något nytt.
 
Man rider även så olika på olika hästar och det är det man lär sig av. OCH om man tänker efter lär man sig även något av de sämre passen. Jag försöker alltid ta med mig både bra och dåliga saker från ett ridpass för att sedan kunna analysera. Vad hände, varför hände det och vad kunde jag gjort annorlunda? Vad ska jag fortsätta göra och vad måste jag ändra på? Detta är bra frågeställningar att ha i bakhuvudet hela tiden.
Så nu ska jag sätta mig och tänka över dagens pass och jobba vidare imorgon!
 
 
#1 - - silverbjälke:

KUL, Vilken erfarenhet och möjlighet du fått och får genom ditt jobb hos dem. Skitroligt ju. ok, jag får väl kika in här ibland och kolla hur det går för dig. Jättekul iaf med folk som vågar leva sin dröm och ta stege i livet.

Till top