mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

måndag

Allmänt Permalink0
God morgon hade jag kunnat skriva här. Men idag blir det snarare god eftermiddag. 
 
Klockan ringde strax innan sju imorse och jag skulle ljuga om jag sa att jag hoppade ur sängen.. Fick dra mig själv upp, på med kläder och släpa mig ner till stallet. Möttes av en väldigt frisk och kylig luft när jag kom utanför dörrarna som fick en och vakna till lite iallafall. Undra om det är så att hösten är på ingång även här? Jag är dock inte redo för höst ännu, jag är inställd på att det ska vara varmt ett par veckor till ju..
I varje fall verkade hästarna lyckliga över att jag kom till dem, om de var glada över att se mig eller över att få mat det är ju dock en annan femma. Några matade hästar och ett stall sopat senare kunde jag masa mig upp till sängen igen och krypa ner under täcket. Inte för att jag lyckades somna om men det var skönt att krypa ner där ändå. Och eftersom snälla Amanda lånade mig sin dator över natten kunde jag kolla några avsnitt idol också. 
 
Har varit nere i stallet några gånger till nu under dagen. Runt 10 traskade jag ner och släppte stona i skrittmaskinen, mockade och gick med hingstarna. Pysslade och fixade så allt är klart tills när Amanda och Ivo kommer tillbaka så vi då bara kan packa in allt i lastbilen och bege oss. De räknar väl med att vara här om ca 1 timme så fram till dess ska jag fortsätta slappa på rummet jag har här. Det är ju ändå en ledig dag, men jag kan dock ändå inte slita mig från stallet höhö. Hade det inte varit för att jag är så hiimla trött hade jag lätt putsat upp all utrustning också, men den får vänta till imorgon kanske! 
 
Morgon mys med Abarth i den sköna solen. 
Till top