mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Testade ridhusunderlaget..!

Allmänt Permalink0
Sitter i soffan med Paddan i knät och har precis käkat kvällsmat. Varit en sväng iväg till affären och handlat lite för de sista pengarna hehe. Tur det bara är typ 2 dagar kvar denna månaden ;) 

Dagen idag har rullat på med strålande sol, dock har vi fått hålla oss i ridhuset då banan var en stor pöl från gårdagen och natten.. Hela förmiddagen gick åt till att longera ett gäng hästar som även fick sig ett bad och så pyssla lite med andra små saker. 
Efter lunch började vi rida. 3 stycken blev det för mig idag. 

Började med Indigo som kändes så fin idag, avslappnad och jobbade bra med hela kroppen. Dock fick jag testa underlaget när hon helt plötsligt tvär slänger sig i motsatt riktning mot vart vi var påväg.. Var inte alls beredd och plötsligt satt jag bredvid och hon stod och kollade på mig som att jag var helt pantad som satt där och skrattade..! 

Därefter fick Abarth jobba lite mer ordentligt. Även han kändes riktig fin när han började lyssna. Gjorde mycket övergångar trav- galopp- trav för att få med honom på noterna. 

Sist ut var Clooney som fick galopp jobba lite mer. Värmde honom på linan och travade bara något varv när jag suttit upp innan jag började galoppera. 
Skulle egentligen ridit Quentin också men eftersom jag satt upp på min sista när Linn satt av sin sista fick hon helt enkelt ta Quentin. 



Till top