mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Jag har ett mål

Allmänt Permalink0

Om det är någonting jag tror är viktigt så är det att ha ett mål. Så man känner att man har något att jobba mot. Det ger en mening till det man gör. Annars blir det nog så lätt att göra det för att göra det men man har ingen riktig anledning till varför man egentligen gör det. Det anser jag egentligen gäller allt, så som jobb, träning, livet osv.

Det är viktigt att sätta upp ett mål. Men det är ännu viktigare att ha små delmål som man når påvägen till det stora målet. Annars kan det bli svårt att faktiskt se de framgångar man gör och det känns som att man är fast på samma ställe hela tiden trots att det går framåt.

Jag har mål med mitt liv, med träningen och med jobbet. Det som gäller nu är att sätta upp små delmål för att kunna nå mina andra mål.
Och för stunden är det främst i träningen som jag behöver sätta många små delmål för där har jag verkligen kört fast. Som sagt så har jag mina mål för 2017. Frågan är bara hur jag ska nå dem. En plan måste sättas och följas. Och många delmål.
Men först ska jag njuta av resterande tid av 2016. Bara ta det lugnt, träna när jag hinner och vill och inte bry mig så jäkla mycket om vad jag äter. Jag har accepterat att jag har ett extra kilo på kroppen och jag orkar för stunden inte tänka på varenda liten kalori. En nystart ska göras 2017 och förhoppningsvis kan glädjen till träningen hitta tillbaka igen då. Nu siktar jag mot en skadefri kropp och att vara nöjd med mig själv som jag är.

Till top