mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Att vända negativiteten

Allmänt Permalink0

Vissa dagar när jag vaknar gör jag det med en riktig "jag orkar inte idag" känsla i kroppen. Nu på hösten blir de dagarna fler och fler, de ökar i takt med att dagarna blir mörkare.
Vissa dagar känner jag för att ge efter för den känslan. Dra täcket över huvudet och inte stiga upp alls den dagen. MEN jag gör det inte. Jag stiger upp, jag säger till mig själv att jag fixar detta. Även om vissa dagar är jobbiga, där den negativa känslan liksom inte försvinner ur kroppen tar man sig igenom den.
Det finns en sak som hjälper mig att ta mig ur sängen dessa dagarna och det är träningen. Främst löpningen. Att snöra på sig löparskorna och ge sig ut i skogen ger en sådan otrolig frihetskänsla. Musiken i öronen och löven som prasslar under skorna låter en försvinna från nuet ett tag. Det är jag och skogen. All stress och oro rinner av kroppen.

Till top