mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Bye bye 2015

Allmänt Permalink1
Sista dagen år två tusen femton. Hur fort har inte detta år gått?
Mitt år har innehållt hästar, hästar och hästar. När jag ser tillbaka har jag haft ett helt fantastiskt år med både med och motgångar, jobbiga perioder och väldigt lätta. Som det ska vara helt enkelt.
Jag har hunnit besöka 5 länder utöver Sverige och Bulgarien, samt rest igenom 2. Så allt som allt har jag befunnit mig i 9 olika länder det här året.  Jag har spenderat 5 veckor i Österrike uppdelat på två gånger och befunnit mig på tre olika ställen där. I Slovakien var jag 2 veckor uppdelat på två gånger på samma ställe, 1 vecka i Ungern och 3 veckor i Tyskland. Även Grekland har det blivit några veckor i, först 2 veckor i Porto Carras och nu i vinter två veckor i Athen. Det har endast blivit en vecka i Sverige dock. Så 16 av 52 veckor har spenderats i andra länder än just Bulgarien. Jag tror även att jag kan lägga till en vecka eller två om jag lägger ihop alla dagar som spenderats i lastbilen mellan länderna.
Så kort och gott har jag fått uppleva många olika ställen i många olika länder iår. Jag har fått se mycket och det har varit hur kul som helst.
 
Jag har hunnit ha många roliga kvällar med Linn och andra vänner på klubbar här i stan och även på fester i andra länder. Jag har lärt känna jätte många roliga människor och verkligen växt som människa. Jag har blivit mer säker på vem jag är och vad jag står för.
Och nu är det dags att skåla in år 2016. Ett år jag hoppas kommer bli lika givande som detta året har varit. Jag kommer inte ha några som helst nyårslöften. De ändringar jag har velat göra har jag redan gjort, så som att äta bättre, träna mer osv. Jag hoppas på att möta fler spännande människor och att få uppleva fler platser och länder. Men det jag önskar mig allra mest inför 2016 är att alla mina nära och kära får fortsätta att vara friska och må bra!
 
Första selfien som togs år 2015.
 
Världens bästa Linn flyttade hit <3
 
Vi räddade två valpar från ett liv på gatan.
 
Vi har druckit lite för många av dessa drinkarna och ätit lite för mycket god mat.
 
Haft den här lastbilen som mitt andra hem. Och kört släp på autobahn...
 
Haft totalt blåslagna ben efter att ha blivit översprungen två gånger på en vecka.
 
Haft underbara kvällar vid denna sjö med vänner i Österrike.
 
Haft flertalet otroligt snygga brännor..
 
 
Och blåa ben fler gånger.
 
 
 
Ridit innan halv åtta på morgonen i Budapest innan det blev 40 grader varmt.
 
Varit i Aachen med Abarth. Ätit underbar mat och glass i Tyskland.
 
Spenderat många timmar på stranden i Porto Carras.
 
1 vecka semester i Sverige.
 
Klappat tama rådjur.
 
Och mycket mycket mer! Men hade bara bilder fram till September på datorn..!
 
#1 - - Mathilda:

Gott nytt år!
mathildaliv.blogg.se

Till top