mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Godmorgon vintertid!

Allmänt Permalink0

Är det bara jag som tycker det är riktigt jobbigt att ställa om till vintertid? Visst man får ju en extra timmes sömn men för mig som har en inbyggd alarmklocka i kroppen spelar den extra timmen ingen roll. Min kropp säger liksom att nä nu är klockan sju så nu får du inte sova mer. Så idag när den tyckte det var den ju bara sex, och man är alltså vaken en hel timme tidigare än man brukar..
Men förr i tiden när jag faktiskt kunde sova längre än sju så var det ju guldvärt att få den där extra timmen. Men nu, nej tack!
En fördel är ju iallafall att det blir ljusare igen på morgonen, men å andra sidan blir det mörkt en timme tidigare på kvällen.. Vilket betyder att man hinner inte göra någonting efter jobbet om man är mörkrädd som jag..

Men nog om det. Är fortfarande nere hos Johanna i Skåne. Igår började vi dagen med en PW med hennes häst. Knäna kändes av lite dock. Jag som hade hoppats på att kunna springa imon.. Därefter gjorde vi oss iordning och körde till Väla. Köpte faktiskt ingenting, förutom mat då. Höjdpunkten med shoppingen hehe!
När vi kom tillbaka därifrån kollade vi på film innan vi svirade om och stack iväg på fest. Jag drack ingenting, vilket var väldigt skönt för då kunde vi köra tillbaka hit igen på natten.
Så ja nu har jag redan legat vaken i några timmar. Funderar på att väcka Johanna snart så vi hinner spendera några timmar ihop innan jag styr hemåt. Tänkte nämligen köra hem runt lunchtid då jag har lite att göra hemma också innan helgen är slut!

Till top