mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Söndag

Allmänt Permalink0

Jaha då var det söndag. Idag ska jag ha en lugn dag. Tänkte alldeles strax gå ner och fixa frukost och sedan kolla några avsnitt av prison break. Det ända jag har planerat idag är att rensa ut lite på mitt rum samt lite plugg. Får se om jag tränar lite, annars blir det nog bara en promenad med hundarna. Rörde på mig ganska ordentligt igår!

Sprang ju som sagt höstloppet på 10km igår. Hade en bra känsla i kroppen när jag värmde upp. Men efter 1km på loppet blev kroppen sjukt tung och bara skrek nej, hade håll och det kändes som att benen inte kom någonstans. Bet ändå ihop och kämpade mig igenom hela loppet, trots att jag var på väg att bryta efter halva. Kom ändå i mål med nytt PB på 1:01:31. Höll ett bättre och mer jämt tempo än vad jag gjort tidigare och jag gick till och med lite då och då. Så det hade varit kul och se vad tiden kunnat bli om kroppen jobbat med mig med tanke på att den blev bra trots att jag gick lite också. Sen har jag bara sprungit 10km två gånger tidigare och det har varit på en relativt platt runda. Denna slingan loppet gick på igår gick väldigt mycket uppåt och neråt med ganska långa och branta uppförsbackar samt att något parti var svårlöpt då det var väldigt mycket sten och väldigt smal stig.
Så ja som sagt hade det varit roligt och se vad tiden hade kunnat bli om jag inte hade gått någonting och om kroppen hade sammarbetat. Men såhär i efterhand är jag ändå sjukt nöjd, då var jag mest förbannad. Men nu när man tänkt efter lite är jag nöjd, mest nöjd att jag kämpade igenom hela och tog mig igenom en mental spärr liksom. Man orkar mer än man ibland tror! Höften och foten sammarbetade iallafall för en gångs skull!

När jag kom hem därifrån så stekte jag proteinpannkakor och shoppade lite nya kläder. Vet att jag sagt att jag skulle ha köpstopp med hade en kod så jag fick det till halva priset. Så kände att det skulle vara dumt att inte nyttja den med tanke på hur dyra dom kläderna är.
Sedan styrde jag ut till nytorpet med hundarna och mötte upp en kompis och hennes hund. Vi gick 8km slingan där och hundarna fick springa lösa och leka. Uppskattat av både oss människor och av hundarna skulle jag gissa på! Väldigt trevligt var det iallafall. Snackade bort tiden så två timmar senare styrde jag hemåt. Kom hem och duschade lagom till att maten blev klar.
Vi hade ju gäster så kvällen spenderades med god mat och efterrätt samt sällskaps spel!

Snäll kompis jag har som tar smygfoto på mig till sin snapstory. Tur man inte såg allt för ful ut iaf 😂

Till top