mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

torsdag och första jobbdagen denna jobbveckan

Allmänt Permalink0
Såhär dagen efter en ledig dag har man alltid lite extra energi. Så mycket energi att jag vakna 6.00... Lyckades iallafall somna om 30-40 minuter och tog mig upp ur sängen hela 10 minuter tidigare än vanligt. Hade ju till och med tid att göra en fläta i håret! 
Dagen har gått fort, riktigt fort. Fick ut 6 hästar till Ivo innan lunch, plus att jag red en också. Efter lunch återstod alltså 5 hästar som skulle hoppas samt en att longera. Vi var klara innan 5. Därefter började kvällsarbetet som att linda ben på hästar som ska ha det, putsa all utrustning, fodra osv. Mitt upp i allt detta skulle en häst ha ihjäl mig också, så det tog lite längre tid att bli klara än tänkt. Fixade även iordning några boxar då Ivos bror är på väg hit med hästar från Tyskland. Och så fick jag även flytta runt lite på hästarna så att ingen hingst skulle hamna bredvid ett sto ;)
 
Red iallafall Briliant, en valack på 13 år som kom hit förra veckan. Stora rörelser i traven och världens bekvämaste galopp. Hur mycket stilla jag än försöker ha skänklarna i traven så känns det ändå som att dom åker till höger och till vänster haha. Annars en trevlig häst som är väldigt lyhörd men som också vet hur man kommer undan jobb. Kändes som att jag hade sprungit ett maraton efter att jag travat några varv, inte riktigt men nästan. 
 
Lite mat står på schemat nu och sen återstår det att se när de nya hästarna anländer. 
 
Klippte 2 cm igår, känns som att hela håret försvann..! 

När man sovit med håret uppsatt i 3 nätter och inte borstat det så ser borsten ut såhär efteråt.. Tur man inte ä håröm
 
Till top