mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Jag har insett en sak

Allmänt Permalink0

Vet ni att det är 5 månader sedan jag satt på hästryggen nu? Helt sjukt vad tiden har gått fort. 5 månader är lång tid att vara utan hästar när man innan dess liksom levde och andades häst varje dag i flera år.
Dock har jag verkligen behövt dessa 5 hästfria månaderna. Jag var ju så sjukt trött på hästarna och allt runt omkring dem. Ville inte se en häst och var bara sur runt dem istället för glad som jag var innan. Och det har alltså tagit hela 5 månader för mig att känna en längtan efter hästryggen igen. Nu vill jag verkligen få andas lite häst igen och jag ser inte en stor vägg att ta mig över för att ta mig in i ett stall längre. Så det ända jag önskar nu är att dygnet hade haft fler timmar och att jag hade haft lite mer pengar i bakfickan. För då hade det stått en häst i ett stall redan som jag skulle stått som ägare på. Då hade jag inte tvekat en sekund på att köra upp till skola och köpa min älskade Metanitas. Även om han aldrig kommer bli någon stjärna betyder han väldigt mycket för mig. Och då har jag inte ens suttit på hans rygg på 2,5 år. Nu är han ju inte ens en unghäst längre liksom.
Tror nog att nästa år ska jag försöka hitta en häst att kunna rida på iallafall en gång i veckan till att börja med. Ska ju trappa upp min egen träning igen nu efter nyår och då blir det väl ännu mindre tid till att hinna med en häst också..!

Till top