mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Och så var det söndag igen.

Allmänt Permalink0

Helgerna går alldeles för fort, tycker ni inte det? Man hinner ju bara blinka på fredagskvällen och så är det söndag morgon istället.
Jag har än så länge haft en bra helg. Igår var det agility tävling i Ronneby. Skönt med tävling nära och kort dag. Så vi var hemma igen innan ett. Lagade lite proteinpannkakor. surfade runt lite på datorn samtidigt som jag åt. Sedan vid halv fyra körde jag ut till Valje och gav mig ut på 10km slingan. Trots en fot som gjorde konstant ont de första 8km så blev det nytt PB med en förbättring på 6minuter. Måste hitta några bra övningar för att få igång foten lite snabbare. För den känns som bly innan det släpper. Lite jobbigt om det ska behöva ta 8km varje gång liksom. Någon km gick alldeles för tungt i benen men i det stora hela är jag ändå väldigt nöjd med tanke på att de flesta km gick något snabbare än vanligt och detta med smärta som sträcker sig från en spänd fot till höften. Efter loppet nästa helg ska jag boka in en naprapat behandling och se vad som kan göras med denna kropp som är skev både här och där.

Kvällen sedan spenderades inne i Karlshamn ned en vän som jag inte träffat på 5år. Vi åt god planka och delade på en flaska vin. Snackade om allt mellan himmel och jord. Det var himla trevligt!

Till top