mlonnquist.blogg.se

En blogg där ni får följa min vardag med skola, jobb och framför allt träning.

Mat, mat och mer mat

Allmänt Permalink2

Tror ingen här har missat att jag älskar mat? Och att hitta nya goda saker att äta.

Dagens lunch blev nybakade proteinbröd efter en cykel tur på 1 mil för att köpa grönsaker. Dessa bröden är otroligt goda, lchf godkända och innehåller ca 70kcal per bröd så man kan äta några stycken om man vill. Skulle sedan göra en vitaminbomb smoothie som råkade bli en sorbet istället.

Ser inte så aptitlig ut kanske men den blev väldigt god! Innehåller frysta hallon,fryst mango, fryst hackad spenat och vatten, samt kanel. Lite grekisk yorghut hade jag i också i ett försök att göra den lite mer som en smoothie men det blev ingen skillnad. Ville inte ha i för mycket yorghut heller eftersom det inte skulle vara huvudmålet i lunchen liksom. Men nu vet jag hur jag kan göra god sorbe iallafall.

#1 - - Hannah Margreta:

Alltså. Mat är livet.

Svar: Jag menar väl det! Vad skulle vi gjort utan liksom?!?
mlonnquist.blogg.se

#2 - - Mathilda:

Mat är det allt bra, vad skulle vi gjort utan mat?

Svar: Precis!
mlonnquist.blogg.se

Till top